Korttien sulkeminen
Sulkupalvelu 24/7
puh. +358 (0) 20 333
Yhteystiedot
Asiakaspalvelu (ma-pe 8-17)
puh. +358 (0)200 52100
Täytä yhteydenottolomakkeemme niin palaamme asiaan ensi tilassa.

Korttiongelmissa palvelemme sinua ruotsiksi ja englanniksi vuorokauden ympäri.
First Cardista
First Cardin liikkeellelaskija on Nordea Bank Oyj
Usein kysyttyä

Tälle sivulle asiakaspalvelumme on koonnut aihealueittain yleisimmät First Card –korttiin liittyvät kysymykset ja vastaukset.

Kortin tilaus, katoaminen ja lopetus
Kortin käyttäminen
Verkkomaksaminen
Laskutus ja reklamaatiot
Korttivakuutukset
Neuvoja matkustavalle
Omien tietojen muuttaminen

-----------------------------------------------------

First Card –kortin tilaus, katoaminen ja lopetus

Miten tilaan uuden First Card -kortin?

Mikäli sinulla ei vielä ole First Card -korttia, tulee sinut täyttää korttihakemus. Löydät kaikki hakemukset First Cardin lomakesivulta. Kadonneen kortin tilalle lähetämme automaattisesti uuden kortin noin viikon kuluessa sulkuilmoituksesta.

sivun alkuun

Miten ilmoitan First Card -korttini katoamisesta?

Soittamalla välittömästi Sulkupalvelun numeroon +35820333 (24/7). Tallenna numero tässä muodossa matkapuhelimeesi, niin et tarvitse erillisiä suuntanumeroita soititpa mistä päin maailma tahansa. Kadonneen kortin tilalle lähetämme automaattisesti uuden kortin noin viikon kuluessa sulkuilmoituksesta.

sivun alkuun

Miten lopetan First Card -korttini?

Ilmoita kortin lopettamisesta kortinhaltijan verkkopalveluissa suojatulla asiakaspostitoiminnolla.

sivun alkuun

Olen unohtanut First Card -korttini tunnusluvun – miten saan uuden?

Jos tarvitset uuden tunnusluvun, ota yhteyttä asiakaspalveluun kortinhaltijan verkkopalveluiden suojatulla asiakasposti-toiminnolla.

sivun alkuun

First Card -kortin käyttäminen

Kuinka suuria ostoksia voin tehdä First Card -kortillani?

Jollei toisin ole sovittu, on First Card -kortin käyttöraja 5 000 euroa kalenterikuukaudessa. Turvallisuutesi takaamiseksi kortti on lisäksi suojattu erilaisilla suojaparametreilla. Voit ottaa yhteyttä First Card asiakaspalveluun, mikäli sinulla on kysyttävää.

sivun alkuun

Voinko tehdä käteisnostoja First Card -kortillani?

First Card –kortilla voi tehdä käteisnostoja kaikissa MasterCard –symbolilla varustetuissa käteisautomaateissa Suomessa ja ulkomailla (jos se on kortillasi sallittu). Käteisnostoista peritään käteisnostopalkkio, 2 euroa + 2,5 % noston summasta. Lisäksi valuuttaostoista ja -nostoista (euroalueen ulkopuolella tehdyt ostot ja käteisnostot) peritään 2,25 %:n palkkio. Valuuttalisää ei peritä Ruotsissa tehdyistä kruunumääräisistä ostoista.

sivun alkuun

Kuinka monta kertaa voin näppäillä tunnusluvun väärin ennen kuin kortti lukitaan automaattisesti?

Kortti lukkiutuu turvallisuussyistä automaattisesti, kun tunnusluku on näppäilty väärin viisi kertaa.

sivun alkuun

Verkkomaksaminen

Onko Internetistä turvallista tehdä ostoksia?

First Card on yhteistyössä MasterCardin ja Visan kanssa luonut maailmanlaajuiset MasterCard SecureCode ja Verified by Visa maksamisratkaisut. Internet-sivut, jotka käyttävät edellä mainittuja maksamisratkaisuja, voidaan luokitella erittäin turvallisiksi.

Jos et vielä ole liittänyt korttia MasterCard SecureCode/Verified by Visa –palveluun, teet sen kätevästi täällä.

sivun alkuun

Laskutus ja reklamaatiot

Voinko saada laskusta kopion?

Laskukopioita voit tulostaa kortinhaltijan verkkopalveluista.

sivun alkuun

Voinko saada kopion ostoskuitista, jonka olen kadottanut?

Sinun tulee ensisijaisesti olla yhteydessä myyjään saadaksesi kuittikopion. Jos et jostain syystä saa myyjän kautta asiaa hoidettua, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluun kortinhaltijan verkkopalveluiden asiakaspostitoiminnolla. Asiakaspalvelu perii toimenpiteestä hinnaston mukaisen hinnan.

sivun alkuun

Voinko saada laskutavaksi verkkolaskun?

Mikäli yrityksesi haluaa vastaanottaa kortti- tai matkatililaskut sähköisesti pankin eräsiirtoyhteyden kautta tai oman operaattorin välityksellä, ota yhteys First Card asiakaspalveluun. Voimme toimittaa laskuaineiston merkittävimpien verkkolaskuoperaattoreiden kautta sekä pankkien eräsiirtoihin noudettavaksi.

sivun alkuun

Olen saanut hyvityslaskun – mitä teen?

Ilmoita kortinhaltijan verkkopalveluiden asiakaspostitoiminnolla mitä haluat laskulle tehtävän: a) hyvitetään seuraavassa laskussa b) palautetaan rahat tilille (liitä tilinumero)

sivun alkuun

Miten vaihdan laskumallia?

Soittamalla First Card asiakaspalveluun numeroon +358 (0)200 52100.

sivun alkuun

Haluan tehdä reklamaation – miten se onnistuu?

Yksityiskohtaiset ohjeet reklamaation tekemiseen löydät Reklamaatiot ja selvityspyynnöt –sivulta.

sivun alkuun

Korttivakuutukset

Mistä löydän ajantasaiset vakuutusehdot?

Vakuutusehdot löydät First Card -kortin lomakesivulta.

sivun alkuun

Missä voin tehdä vahinkoilmoituksen?

Voit tehdä vahinkoilmoituksen tulostamalla vahinkoilmoituslomakkeen, jonka löydät First Card lomakesivulta.

sivun alkuun

Milloin matkavakuutus on voimassa ja ketä se suojaa?

Vakuutus on voimassa, kun matka on maksettu (vähintään 75 %) First Card -kortilla tai Matkatilillä. Vakuutettuja ovat myös kortinhaltijan mukana matkustavat perheenjäsenet, jos heidänkin matkansa on maksettu First Card -kortilla. Perheenjäsenet ovat vakuutettuja myös yksin matkustaessaan, jos matka on maksettu First Card -kortilla tai Matkatilillä.

sivun alkuun

Mitä vakuutus korvaa?

First Card -palvelukokonaisuuteen liittyy täydentävä matkavakuutus, joka antaa lisäturvaa niin työ- kuin vapaa-ajan matkoillekin.

Tutustu First Card –kortin ja First Card Executive –kortin vakuutusehtoihin, jotka löytyvät First Card -kortin lomakesivulta.

sivun alkuun

Neuvoja matkustavalle

Mitä valuuttakursseja ulkomaan ostoissa käytetään?

First Card -kortilla tehtyjen korttitapahtumien valuuttakurssi määräytyy päivittäin valuuttamarkkinoilla, joilla korttiyhteisön ja siis myös Nordean edustajana toimii MasterCard Europe/Visa. Tapahtuman valuuttakurssi noteerataan sen päivän mukaisesti, jolloin kauppaliike tai tapahtuman välittävä pankki lähettää osto- tai nostotapahtuman MasterCardille/Visalle. MasterCard/Visa toimittaa tapahtumat edelleen euromääräisenä Nordealle.

sivun alkuun

Pääsenkö First Card -kortilla lentokentän loungeen ja voinko käyttää concierge service -palvelua?

Muun muassa nämä palvelut kuuluvat First Card Executive –kortin moniin etuihin. Voit lukea enemmän First Card Executive -kortin sivuilta.

sivun alkuun

Omien tietojen muuttaminen

Miten voin muuttaa osoitettani?

Voit tehdä muutoksen osoitteeseesi kortinhaltijan verkkopalveluiden välilehdellä ”Oma profiili”.

sivun alkuun

Olen vaihtanut nimeä – tarvitseeko minun ilmoittaa siitä?

Soita First Card asiakaspalveluun numeroon +358 (0)200 52100, niin annamme sinulle toimintaohjeet.

sivun alkuun

Nordea Bank Oyj, Satamaradankatu 5, 00020 NORDEA, Y-tunnus 2858394-9 Sivukartta